Το εμπόριο αποτελεί “ζωντανό” κομμάτι του κοινωνικού ιστού, διαμορφώνεται και εξελίσσεται ανάλογα με τις υπάρχουσες συνθήκες και το περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσετε .
Φυσικό επακόλουθο της αλληλεξάρτησης εμπορίου και κοινωνικών εξελίξεων είναι η πανδημία του COVID-19 να επηρέασε και τις σχετικές συνθήκες. Ο περιορισμός των κοινωνικών επαφών, η αναστολή λειτουργίας πολλών καταστημάτων και επιχειρήσεων καθώς και ο κατ’ οίκον περιορισμός των καταναλωτών οδήγησαν σε μια νέα εποχή μεγάλων και πρωτόγνωρων αναταράξεων ,γεμίζοντας την αγορά με αβεβαιότητα.
Οι νέες συνθήκες συνεπάγονται μια νέα πραγματικότητα για το ρολό των φυσικών καταστημάτων στον κλάδο λιανικής, αλλά και ένα διαφορετικό μέλλον για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, καθώς επιτάχυναν την μαζική στροφή των καταναλωτών στο διαδίκτυο για την παραγγελία αγαθών .
Κατά συνέπεια, το ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε άνθηση κατά τους μήνες από τον Μάρτιο 2020 έως και σήμερα. Παρατηρήθηκε αύξηση του μέσου όρου της ηλικίας των καταναλωτών, που στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, για να καλύψουν ανάγκες που μέχρι πρότινος αποτελούσαν «αποκλειστικότητα» των φυσικών καταστημάτων: προληπτικές αγορές για την υγεία, αγορές για το νοικοκυριό, αγορές των απαραιτήτων αλλά και δευτερεύουσας ανάγκης αγαθών.
Η ζήτηση για τη δημιουργία eShops από τις μικρές επιχείρησης ήταν πολύ μεγάλη ωστόσο οι επιχειρηματίες κινήθηκαν εσπευσμένα σε αυτή την λύση, χωρίς να έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις του αντικείμενου αλλά και την οικονομική δυνατότητα . Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει προχωρήσει , οι καταναλωτές επισκέπτονται πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα υψηλών προδιαγραφών και είναι πλέον πολύ απαιτητικοί. Για να πετύχει ένα e–Shop απαιτείται συνεχές development(ανάπτυξη), ώστε να βελτιώνεται διαρκώς, για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των
πελατών του. Έτσι γίνεται αντιληπτό ότι ηδραστηριότητα στο ηλεκτρονικό επιχειρείν δεν είναι απλή υπόθεση καθώς για να γίνει σωστά απαιτεί συγκεκριμένες διαδικασίες, εξυπηρέτηση πελατών, ποιοτικές φωτογραφίες, μάρκετινγκ και διαφήμιση, συμμόρφωση με την εκάστοτε νομοθεσία και κατά συνέπια μεγάλο κόστος.
Ανεξάρτητα από την ψηφιοποίηση της τεχνολογίας , οι καταναλωτές πολλές φόρες προτιμούν τη δια ζώσης εμπειρία αγοροπωλησίας . Αυτό κυρίως οφείλεται στην δυνατότητα δόκιμης των προϊόντων και στην εμπιστοσύνη για τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα Τοπικά καταστημένα. Για να μπορέσουν τα φυσικά καταστήματα να παραμείνουν ανταγωνιστικά στην περίοδο της ψηφιακής εποχής, θα πρέπει να αναδείξουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα, το οποίο δεν είναι άλλο από την ανθρωποκεντρική τους προσέγγιση. Ο σεβασμός στον καταναλωτή, η κάλυψη των αναγκών του μέσα από ολοκληρωμένες προτάσεις, οι συνεχώς αυξανόμενες εφαρμοσμένες τεχνολογίες που κάνουν την κάθε αγορά μία εμπειρία, ακόμα και η ευχαρίστηση που προσφέρει η στιγμιαία απόκτηση των προϊόντων μέσα από τα φυσικά καταστήματα, είναι σημαντικά για τον καταναλωτή.